شیر برقی هیدرولیک چیست؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
شیر برقی هیدرولیک یک قطعه صنعتی بوده و در حالت کلی به شیری اطلاق می گردد که به کمک نیروی الکتریسیته فعالیت می کند. وظیفه این قطعه این است که میزان جریان سیال و یا مایع را در یک سیستم هیدرولیک کنترل کرده و در مواقع لزوم قطع و وصل و یا تنظیم نماید. شیر برقی هیدرولیک از نظر شکل دارای دو نوع می باشد که به ترتیب شیر یک کله و شیر دو کله نامیده می‌شوند. در واقع، برای تعداد بوبین که روی شیر برقی قرار دارد از این اصطلاح استفاده می شود. شیر برقی هیدرولیک از نوع یک کله در یک سمت دارای بویین می‌باشد و شیر برقی هیدرولیک از نوع دو کله در دو سمت خود دارای بویین می باشد.
IMG 9047
 
کاربرد شیر برقی هیدرولیک
شیر برقی هیدرولیک که نام دیگر آن شیر کنترل می باشد برای مصارف مختلفی کاربری دارد که از جمله مهمترین آنها برای قطع و وصل کردن و در حالت کلی تنظیم جریان مایع سیال هیدرولیک تحت فشار می باشد.
مدل های مختلف شیر برقی هیدرولیک در مصارف و صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که در زیر به لیست مهمترین آنها اشاره می کنیم:
bullet ball blueاستفاده از انواع شیر هیدرولیک برقی در اتوماسیون صنایع فولاد و آلیاژ سازی
bullet ball blueاستفاده از انواع شیر هیدرولیک برقی در صنایع مختلف سنگین
bullet ball blueاستفاده از انواع شیرهیدرولیک برقی در صنایع خودرو سازی
bullet ball blueاستفاده از انواع شیر هیدرولیک برقی در صنایع هیدرولیک و خطوط ساخت ماشین آلات هیدرولیکی و تجهیزات صنعتی
bullet ball blueو بسیاری موارد دیگر
IMG 9055
 
 
انواع پر کاربرد شیر هیدرولیک برقی
bullet ball blueشیر برقی هیدرولیک در انواع مختلفی عرضه و تولید می گردد که در زیر به لیست مهمترین آنها اشاره می کنیم:
bullet ball blueشیر هیدرولیکی برقی از نوع توزیع کننده پیلوت دار
bullet ball blueشیر هیدرولیک برقی از نوع کنترل فشار ورودی و خروجی
bullet ball blueشیر هیدرولیک برقی از نوع پروپشنال هیدرولیک
bullet ball blueشیر برقی کنترل جهت هیدرولیک
bullet ball blueشیر هیدرولیک برقی از نوع فشار شکن هیدرولیک
bullet ball blueشیر هیدرولیک وسط بسته
 
اساس کار شیر برقی هیدرولیک
شکل شیر هیدرولیک برقی در دو تیپ یک کله و دو کله عرضه و تولید می گردد که در نوع یک کله در یک طرف شیر بویین وجود داشته و در نوع دو کله در دو طرف شیر بویین وجود دارد.
IMG 9037
 
در شیر برقی هیدرولیک یک سوکت وجود دارد که این سوکت می‌تواند در داخل و یا خارج آن مورد استفاده قرار گیرد و یا به صورت سیمی به شکل Y به کار آید. در حالت کلی باید بگویم نحوه کار شیر برقی هیدرولیک به این صورت است که از طریق سوکت موجود بر روی شیر، فرمان الکتریکی مورد نظر به بویین موجود وارد می گردد. درون محفظه شیر برقی هیدرولیک یک اسپول وجود دارد که در دو طرف این اسپول دو عدد واشر و دو عدد فنر جایی دارند. با استفاده از تحریک الکتریکی که از طریق سوکت به بویین انتقال داده می شود وضعیت فیزیکی اسپول دچار تغییر شده و با توجه به موقعیتی که ایجاد می کند باعث قطع و وصل شدن جریان روغن موجود در شیر برقی هیدرولیک می‌گردد.
 
معرفی سلونوئید شیر برقی هیدرولیک
در شیر برقی هیدرولیک یک قسمت وجود دارد که مکانیزم فعالیت آن به صورت باز و بستن شیر می باشد و به آن سلونوئید می‌گویند. ساختمان و طراحی سلونوئید به گونه ای است که از سه قسمت عمده و اساسی تشکیل شده که شامل قاب، سیم پیچ و سنبه سلونوئید می باشد. قاب هایی که برای سلونوئید در نظر گرفته شده اند از ورق های فولادی می باشد و زمانی که جریان برق به سیم پیچ متصل می گردد قاب ها خاصیت آهنربایی پیدا می کند با توجه به خاصیت آهنربایی که در قاب های ایجاد می شود، سنبه سلونوئید جذب این قاب ها شده و به حرکت در می آید. با توجه به همین موضوع، سلونوئید به عنوان قسمت دارای تحرک در درون شیر به حساب می آید. شیر برقی هیدرولیک در نمونه های مختلفی می باشد که از جمله مهمترین آنها شیر برقی هیدرولیک سروو، شیر برقی هیدرولیک NO ، شیر برقی هیدرولیک NC و غیره می باشند.
 IMG 9085
از نظر تقسیم بندی راههای خروجی انواع مختلف شیر برقی هیدرولیک در تیپ ‌های دو راه، سه راه و چهار راهه در دسترس می باشند که در مدل سه راه یک رله برای یک راه ورودی جدید و یک رله کانتکت دیگر برای دو راه خروجی مشترک وجود دارد. که با باز شدن یکی از این مسیرها دیگری به صورت اتوماتیک بسته و در صورت بسته شدن یکی از آنها دیگری به صورت اتوماتیک باز می گردد. در مورد مکانیزم فعالیت شیر برقی هیدرولیک چهار راه باید بگویم که این شیر به گونه ای فعالیت می‌کند که انگار دو شیر برقی به یکدیگر متصل شده اند، یعنی در این گونه شیر برقی دو مسیر ورودی و دو مسیر خروجی وجود دارد.
IMG 9057
نکات لازم در هنگام انتخاب شیر برقی هیدرولیک
با توجه به اینکه شیر برقی هیدرولیک در انواع و طرح های مختلف ارائه می گردد لازم است که ما یک شیر برقی هیدرولیک متناسب با کاربری مورد نظر خود را انتخاب کنیم و در هنگام انتخاب شیر برقی هیدرولیک بهتر است به یکسری نکات توجه کنید که در زیر به لیست مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:
bullet ball blue
اولین نکته ای که در هنگام انتخاب شیر برقی هیدرولیک باید به آن توجه کنیم میزان ولتاژ ورودی در شیر است. همچنین باید توجه کنیم که ولتاژ آن از نوع جریان متناوب و جریان مستقیم می باشد و میزان ولتاژ چقدر است و در چه ولتاژی بهترین بازدهی صورت می گیرد.
bullet ball blueمورد دیگر در هنگام انتخاب شیربرقی توجه به حداکثر زمان روشن بودن شیر برقی است که بسیار مهم و ضروری می باشد.
bullet ball blueهمچنین در هنگام انتخاب شیر برقی باید توجه کنیم که دهانه آن دارای چه سایز و ابعاد می باشد تا بتوانیم مطابق با آن لوله مناسب جهت وصل کردن و راه اندازی آن انتخاب کنیم.
bullet ball blueهمچنین در هنگام انتخاب شیر برقی هیدرولیک مناسب باید به میزان فشاری که می تواند شیربرقی مورد نظر تحمل کند توجه ویژه داشته باشیم و و سعی کنیم شیر برقی را انتخاب کنیم که بتواند فشار مورد نظر ما که بر حسب بار تعیین می‌گردد را تحمل نماید.
bullet ball blueمورد بعدی توجه به ماده قابل استفاده و انتقال در شیر برقی است. در شیر برقی انواع مایعات که دارای خواص و کاربردهای ویژه و در عین حال خطرناک هستند انتقال داده می‌شوند که گاهی نیز این مایعات ممکن است قابل انفجار و اشتعال باشند.

اولین و تنها تولیدکننده شیر اوربیترول و شیر برقی در ایران

اطلاعات تماس

location iconآدرس : اصفهان، نایین، شهرک صنعتی نایین، میدان فرش، بولوار دکتر فاطمی جنوبی نبش میدان صنعت شرکت آرادفن هیدرولیک نایین
tell icon2 تلفن : 03146299220
 

مکان ما

آمار بازدید

امروز
دیروز
این هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه گذشته
کل روزها
85
131
274
1289
3210
3972
105664

پیش بینی امروز
72


IP شما : 3.140.186.241

جستجو